Αλίμονο στον αφτόδουλο πολίτη, που φτασμένος στα έσχατα της απελπισίας παραδίνεται, για να σωθεί, στο έλεος του Θεού και στους νόμους των Κλεφτών-Κώστας Βάρναλης

ΓΡΗΓΟΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

email επικοινωνίας : gnda.agia.barbara@gmail.com ** Τηλεφωνικό κέντρο: 213.207.2900

21.7.11

Στο φως, τα λάθος στοιχεία του Λοβέρδου

«Τα σχόλια, ιδιαιτέρως ανησυχητικά. Δεν υπάρχει σχεδόν κανένα που να μη δηλώνει ότι τα αριθμητικά στοιχεία -κλινών, κάλυψης κρεβατιών, γιατρών κ.λπ.- είναι λανθασμένα. 

Σας παρακαλώ να δείτε άμεσα τη δημιουργία μιας ανεξάρτητης μικρής ομάδας, που θα περάσει αυτή από τα 135 νοσοκομεία της χώρας -κλινική προς κλινική-, δεν είναι δύσκολο αν κληθούν οι διευθυντές και οι προϊστάμενες σε μια κοινή συνάντηση με το διοικητή του νοσοκομείου και την ομάδα αυτή - και να συλλεγούν εξαρχής τα πραγματικά στοιχεία. Στην περίπτωση αυτή -ανεξάρτητα με το αν συμφωνεί ή διαφωνεί κάποιος με την αναδιάταξη του ΕΣΥ- θα υπάρχει τουλάχιστον ένα αίσθημα δικαιοσύνης, ότι οι αποφάσεις του υπουργείου πάρθηκαν εν γνώσει της πραγματικής κατάστασης και όχι βάσει λανθασμένων, παλιών ή και πλασματικών στοιχείων».
Αναστασία Μπέκα, Γενικό Νοσοκομείο Παπανικολάου 

Το αναρτημένο στην ιστοσελίδα του υπουργείου Υγείας σχόλιο με τον αριθμό 85 της γιατρού του Νοσοκομείου της Θεσσαλονίκης συνοψίζει τα όσα γράφτηκαν τις τελευταίες 17 ημέρες στον ηλεκτρονικό κοινωνικό διάλογο για τις συγχωνεύσεις νοσηλευτικών μονάδων του Εθνικού Συστήματος Υγείας. Αλλοι πιο οργισμένοι, άλλοι ακόμη και προσβλητικοί και άλλοι ψυχροί καταγραφείς αριθμών, γιατροί όλων των βαθμίδων, νυν και εν ενεργεία, νοσηλευτές και παραϊατρικό προσωπικό παραθέτουν αριθμητικά και στατιστικά λάθη για πληρότητα, αριθμό γιατρών, αναπτυγμένες κλίνες και ανάγκες και κάνουν εκκλήσεις για διόρθωση των λανθασμένων στοιχείων και αναθεώρηση των αλλαγών, που σε αυτά βασίστηκαν.
258 σελίδες. 487 συμμετοχές. Ο κοινωνικός διάλογος πάνω στην τελική πρόταση του υπουργείου Υγείας: «Αναδιάταξη των Μονάδων του Εθνικού Συστήματος Υγείας», που ξεκίνησε το απόγευμα της 1ης Ιουλίου, οπότε και δόθηκε στη δημοσιότητα, έκλεισε χθες βράδυ, όπως είχε προαναγγείλει από τη Βουλή ο Α. Λοβέρδος. Τώρα, αναμένονται οι υπουργικές αποφάσεις, σύμφωνα πάντα με τον υπουργό -και όχι σχετικό νομοσχέδιο- για να κλειδώσουν οι αλλαγές στο ΕΣΥ. Οι υπογραφές τους θα ξεκινήσουν στις 22 του μηνός, είχε πει ο ίδιος, στη συνεδρίαση της αρμόδιας κοινοβουλευτικής επιτροπής, την Πέμπτη 7 Ιουλίου. «Οπου έχουμε κάνει λάθος, θα το δούμε με ενδιαφέρον» είχε πει ο Ανδρέας Λοβέρδος τότε στη Βουλή και έσπευσε να συμπληρώσει: «Δεν θα μετακινηθούμε από τις θέσεις μας». 

Η «Ε» διάβασε και παραθέτει ενδεικτικά σχόλια των συμμετεχόντων στον κοινωνικό διάλογο του υπουργείου: 

«Κρύβετε την πραγματική ατζέντα» 

«Ενα κουρελόχαρτο γραμμένο στο πόδι σε κάποια άγνωστη γλώσσα! Καλά, δεν ντρέπεστε λίγο να παρουσιάζετε τα μπακαλοτέφτερά σας ως επίσημες εισηγήσεις; Ποτέ δεν θυμάμαι να έπασχε το υπουργείο Υγείας από τέτοιας έκτασης ασχετοσύνη και απουσία κάθε έννοιας σχεδιασμού. Εκτός και αν θέλετε να κρύψετε την πραγματική ατζέντα των μεταρρυθμίσεων: περικοπή των δαπανών κατά 1.200 εκατομμύρια ευρώ με βάση το Μεσοπρόθεσμο και όχι μόνο της υποθετικής περικοπής των 150 εκατομμυρίων που επιφέρει η ανακατανομή. Μαζέψτε το πριν "σας πάρουν με τις πέτρες", που είπε κι ο πρωθυπουργός». 
Παπαϊωκείμ, επίκουρος καθηγητής Παθολογίας 

«Ο υπουργός έχει γνώση για τα στοιχεία;» 

«Δεν φτάνουν αυτά που περνάμε; Δεν φτάνουν οι μειώσεις; Δεν φτάνουν τόσοι μήνες με τις απαράδεκτες συνθήκες, που προσπαθούμε να κρατήσουμε τα νοσοκομεία; Ηρθαν κι έδεσαν οι προτάσεις περί συγχωνεύσεων που διαλύουν το σύστημα. Ο υπουργός μας τι κάνει; Εχει γνώση ο ίδιος για το αποτέλεσμα όλων αυτών των προτάσεων; Ξέρει ότι τα στοιχεία δεν ανταποκρίνονται στην αλήθεια; Βοήθεια περιμέναμε για τα νοσοκομεία από τον υπουργό μας.
Συμπέρασμα: Αναβάλλεται για το σύστημα υγείας να γίνει και πάλι κάτι καλό. Αναβολή στην αναβολή, φτάνεις στη χώρα τού Ποτέ. Λυπάμαι για τους αγώνες μας».
Παν. Τσάλλας, Γεν. Νοσοκομείο Πατησίων 

«Φιλτράρετε τα στοιχεία μέσω συμβουλίων» 

«Αναδιάρθρωση των δομών υγείας είναι καλή και αναγκαία πρωτοβουλία, αρκεί τα δεδομένα (αναφερόμενα στοιχεία) βάσει των οποίων καταλήγουμε σε συμπεράσματα και βάσει των τελευταίων παίρνονται αποφάσεις να είναι σωστά. Στην πλειονότητα τα αναφερόμενα ως πραγματικά στοιχεία είναι λάθος αφού δεν αποτυπώνουν την πραγματική εικόνα παραγωγικότητας και στελέχωσης καθώς και αναγκών των μονάδων υγείας στην Ελλάδα τού σήμερα. Είναι γεγονός επίσης ότι τα στατιστικά στοιχεία στην Ελλάδα νοσούν. Ενα φίλτρο αξιοπιστίας που θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί, ενεργοποιώντας τις δυνατότητες που δίνει ο Ν. 3329/2005 άρθρο 9, ήταν τα στοιχεία να φιλτραριστούν και να εγκριθούν από τα επιστημονικά συμβούλια των νοσοκομείων, βάσει κριτηρίων και χρονοδιαγράμματος που θα καθόριζε το υπουργείο». 
Ειρήνη Ι. Σεβαστάκη, Msc, συντονίστρια διευθύντρια Οφθαλμολογικού Τμήματος Γενικού Νοσοκομείου-Κέντρου Υγείας Σητείας 

«Προχειρότητες στην Καλαμάτα» 

«Συγχωνεύετε την Α' και Β' Χειρουργική στο Νοσοκομείο Καλαμάτας και διατηρείτε τον ίδιο αριθμό κλινών. Ασε που οι 18 συνολικά χειρουργοί, που αναφέρετε ότι υπηρετούν, δεν υπάρχουν ούτε σε πολύ τολμηρές φαντασιώσεις (είναι 7 για την ιστορική ακρίβεια). Δηλαδή, ποια οικονομία κάνατε; Αλλαξε ο Μανωλιός και έβαλε τα ρούχα του αλλιώς. Ο υπουργός ανέφερε ότι θέλει να κλείσει τα μαγαζάκια, όχι να δημιουργήσει πολυκαταστήματα. Μήπως κάνετε πρόχειρα το σχεδιασμό σας; Μήπως εξυπηρετείτε σκοπιμότητες; Εχω κάθε λόγο να πιστεύω το δεύτερο ύστερα από τόσα χρόνια σε αυτό το νοσοκομείο. Οι συνάδελφοι που πιστεύουν ότι η πρόταση στερείται σοβαρότητας και είναι γραμμένη στο πόδι είναι πολύ καλοπροαίρετοι. Το παράδειγμα αυτό της Καλαμάτας αποδεικνύει ότι με την πρότασή σας δεν εξυπηρετείτε την οικονομία των κλινών αλλά πάλι συγκεκριμένα συμφέροντα, τα ίδια που τόσα χρόνια λυμαίνονταν το συγκεκριμένο νοσοκομείο».
Γιάννης Κ., τέως διευθυντής Νοσοκομείου Καλαμάτας 

«Είναι αρκετές 4 κλίνες νεογνών στη Δ. Κρήτη;» 

«Ευελπιστώντας ότι στην επιτροπή που συνέταξε τις προτάσεις υπάρχει τουλάχιστον ένα μέλος σχετικό με την οργάνωση της περιγεννητικής φροντίδας, θα παρακαλέσω να απαντήσει στα παρακάτω πολύ απλά ερωτήματα:
- Είναι ασφαλής ο υπολογισμός κατανομής αναγκαίων κλινών νοσηλείας νεογνών σε μια περιοχή, με στοιχεία από την κίνηση κλειστής, λόγω έλλειψης προσωπικού ΜΕΝΝ (Μονάδα Εντατικής Νοσηλείας Νεογνών);
- Ελήφθησαν υπ' όψιν οι οδηγίες μεγάλων διεθνών ακαδημιών για την περιφερειοποίηση της περιγεννητικής φροντίδας νεογνών: 2 κλίνες εντατικής και 4 ενδιάμεσης νοσηλείας ανά 1.000 γεννήσεις;
- Υπάρχουν στοιχεία ότι η περιγεννητική φροντίδα στη Δ. Κρήτη είναι επιπέδου υψηλότερου από κάθε περιοχή της γης ώστε σε 3.000 τοκετούς το χρόνο να είναι αρκετές 4 κλίνες νοσηλείας νεογνών;
- Είναι οικονομικότερη η διακομιδή των νεογνών σε απόσταση 2-3 ώρες στο Ηράκλειο ή η αεροδιακομιδή τους στην Αθήνα και οι μακροχρόνιες διά βίου νοσηλείες τους, λόγω των επιπλοκών της υγείας τους που απορρέουν από τη διακομιδή τους, μόλις γεννηθούν, από τον διορισμό 2 νεογνολόγων;
- Υπάρχει οργανωμένο ΕΚΑΒ Νεογνών στην Κρήτη για να μην πεθαίνουν τα νεογνά στους δρόμους για το Ηράκλειο;
- Τα τουλάχιστον 400 νεογνά που νοσηλεύτηκαν και 100 που διακομίστηκαν σε δύο χρόνια μόνο από τα Χανιά και για όσο διάστημα μπόρεσε να λειτουργήσει η Μονάδα Ενδιάμεσης Νοσηλείας στο Γενικό Νοσοκομείο Χανίων, αλλά και οι τουλάχιστον 5 αεροδιακομιδές από τα Χανιά στην Αθήνα και Θεσσαλονίκη πρόωρων νεογνών λόγω πληρότητας των ΜΕΝΝ της Κρήτης οδηγεί στο συμπέρασμα ότι οι κλίνες νοσηλείας νεογνών στην Κρήτη πρέπει να περιοριστούν;
- Είναι λογικό να λειτουργούν 2 ΜΕΝΝ στο Ηράκλειο σε απόσταση 3 χιλιομέτρων και καμία στη δ. Κρήτη;»
Ε. Απαζίδου, νεογνολόγος, διευθύντρια ΕΣΥ ΓΝΧ 

«Πλασματικά στοιχεία στον Ερ. Σταυρό» 

«Η ΜΕΠΚ (μονάδα εμφραγμάτων) του Κοργιαλένειου - Μπενάκειου (Ερυθρού Σταυρού) έχει 12 κρεβάτια. Σωστό, αλλά αναπτυγμένα μόνο 10. Αναφέρεται πληρότητα 11%. Λάθος, γιατί η μονάδα λειτουργεί, λόγω έλλειψης προσωπικού και μόνιτορ παρακολούθησης των ασθενών, παρά τις επανειλημμένες εκκλήσεις, μόνο τα δέκα κρεβάτια και από αυτά, τα τρία χωρίς μόνιτορ, ενώ τα δύο τα έχει δανειστεί από τη Μονάδα Εντατικής Θεραπείας, προκειμένου να ικανοποιήσει τις αυξημένες ανάγκες. Αρα για ποια κάλυψη 11% μιλάμε όταν στην ουσία "υπερλειτουργεί"; Επομένως, τα νούμερα στα οποία αναφέρεστε είναι στην ουσία πλασματικά, και γι' αυτόν το λόγο όχι αξιόπιστα. (...). Πρώτο βήμα, ένταξη των αναφερόμενων "μικρών" και μη ενεργών στην ουσία ιδρυμάτων στα μεγάλα νοσοκομεία του κέντρου και αναβολή ενοποίησης των μεγάλων νοσοκομείων, που δημιουργεί υδροκεφαλικά τέρατα, δυσκολοδιοικούμενα, με προβληματική λειτουργία, μάλλον είναι αρκετή».
Ευστάθιος Λάζαρης 

«Εργάζονται 10 και όχι 14 γιατροί» 

«Τα στοιχεία που αφορούν την Α' Μονάδα Εντατικής Θεραπείας του Νοσοκομείου Γ. Παπανικολάου είναι λάθος, διότι ο υπολογισμός της πληρότητας έγινε με βάση τις 19 κλίνες, ενώ η ΜΕΘ λειτουργεί από 4ετίας με 15, λόγω έλλειψης νοσηλευτικού προσωπικού και τεχνολογικού εξοπλισμού. Η πραγματική πληρότητα της Α' ΜΕΘ είναι 75%. Επίσης, στη ΜΕΘ εργάζονται 10 και όχι 14 γιατροί. Χρειάζεται μεγαλύτερη προσοχή από αυτούς που δίνουν αυτά τα στοιχεία και εμφανίζουν να υπολειτουργεί μια ΜΕΘ η οποία εργάζεται σκληρά και υποδειγματικά, κάτω από αντίξοες συνθήκες, καλύπτοντας, όχι μόνο το νοσοκομείο στο οποίο ανήκει, αλλά και άλλα νοσοκομεία της πόλης και της επαρχίας. Θα παρακαλούσα να γίνει διόρθωση».
Μίλλυ Μπιζάνη, διευθύντρια Α' ΜΕΘ, Νοσοκομείο Γ. Παπανικολάου, Θεσσαλονίκη
 
«Πληρότητα 93% και όχι 80%» 

«Τα στοιχεία που αφορούν τη ΜΕΘ Ενηλίκων του Πανεπιστημιακού Γενικού Νοσοκομείου Πατρών είναι λάθος, διότι ο υπολογισμός της πληρότητας έγινε με βάση τις 14 κλίνες, ενώ η ΜΕΘ (μαζί με τη Μονάδα Αυξημένης Φροντίδας, που λειτουργεί και ως ΜΕΘ) λειτουργεί από επταετίας με 12 κλίνες λόγω έλλειψης νοσηλευτικού προσωπικού. Συνεπώς, η πραγματική πληρότητα της ΜΕΘ Ενηλίκων του νοσοκομείου δεν είναι 80%, αλλά 93%!
Απαιτείται μεγαλύτερη προσοχή από αυτούς που δίνουν και αυτούς που επεξεργάζονται αυτά τα στοιχεία. Επίσης, δεν αναφέρονται στοιχεία θνησιμότητας που στην εν λόγω ΜΕΘ ανήλθαν το έτος 2010 στο 21,8% και καταδεικνύουν ότι οι ιατροί και νοσηλευτές της εν λόγω πανεπιστημιακής ΜΕΘ εργάζονται σκληρά και υποδειγματικά, κάτω από εξαιρετικά αντίξοες συνθήκες, καλύπτοντας όχι μόνο το ΠΓΝΠ, αλλά επίσης όλους τους βαρέως πάσχοντες ασθενείς στα ΤΕΠ (που ακόμη υπολειτουργούν) αλλά και σε όλες τις περιφερικές κλινικές του ΠΓΝΠ (!). Συνεπώς, παρακαλώ όπως άμεσα διορθωθούν τα στοιχεία αυτά».
Κρίτων Σ. Φίλος, καθηγητής Αναισθησιολογίας και Εντατικής Θεραπείας, διευθυντής ΜΕΘ Ενηλίκων ΠΓΝΠ Ρίο - Πάτρα 

«Εξαφάνισαν δύο τομογράφους;» 

«Πολλοί από τους πίνακες είναι λάθος. Για παράδειγμα, το Ιπποκράτειο της Αθήνας δεν έχει ακτινολογικό και ο Ευαγγελισμός εξαφάνισε δύο αξονικούς και έναν μαγνητικό τομογράφους;»
Παρδαλάκης Α. 

«Αλλη η κάλυψη στο ΓΝΑ» 

«Με έκπληξη διαπίστωσα ότι (στον πίνακα 7) το ποσοστό κάλυψης των ΜΑΦ-ΜΕΘ στην πρώτη ΔΥΠΕ αναφέρεται ως ποσοστό κάλυψης της Μονάδας Εμφραγμάτων του ΓΝΑ Πολυκλινική και είναι 15%. Πρόκειται προφανώς για ένα είτε εκ παραδρομής είτε σημαντικό στατιστικό λάθος, καθ' ότι το ποσοστό κάλυψης της Μονάδας Εμφραγμάτων του νοσοκομείου υπερβαίνει το 80%. Παρακαλούμε για τη διόρθωση του λάθους και την επαναξιολόγηση των δεδομένων».
Μαρία Μόνου, επιμελήτρια Α' ΓΝΑ Πολυκλινική, υπεύθυνη Μονάδας Εμφραγμάτων

«Αντί να κόβει γιατρούς και κλίνες, ας πατάξει τη γραφειοκρατία» 

«Εκτός από τη μείωση του συνολικού αριθμού κλινών θα πρέπει να μειωθεί και ο αριθμός των γιατρών κατά 3% (δηλαδή 600 πρέπει να απολυθούν) για να πετύχουμε την αναλογία που επιζητάει το υπουργείο: 0,7 γιατροί ανά κλίνη, ενώ η υπάρχουσα κατά το υπουργείο είναι 0,72 γιατροί ανά κλίνη. Αντιστοίχως απαιτείται μια μικρή αύξηση του αριθμού των νοσηλευτών κατά 1% (δηλαδή πρόσληψη 380 νοσηλευτών) για να καλυφθούν οι ανάγκες ολόκληρης της χώρας. Τέλος, θα πρέπει να αυξηθεί το διοικητικό-τεχνικό προσωπικό κατά 19% ή, με άλλα λόγια, να προσλάβουμε άλλους 4.600 υπαλλήλους στα νοσοκομεία της χώρας. Να σημειωθεί ότι το 65% του διοικητικού-τεχνικού προσωπικού είναι διοικητικοί υπάλληλοι και μόνο το 35% αφορά τεχνικούς, τραυματιοφορείς, επιστήμονες μη γιατρούς και παραϊατρικό προσωπικό.
Οι υπολογισμοί του υπουργείου χαρακτηρίζονται από σοβαρά λάθη στη στατιστική ανάλυση, καθώς εντάσσει τους γιατρούς των κέντρων υγείας και των περιφερειακών ιατρείων στη δύναμη των νομαρχιακών νοσοκομείων. Για παράδειγμα, το Βενιζέλειο Νοσοκομείο Ηρακλείου εμφανίζει δύναμη σε ιατρικό προσωπικό 483 γιατρούς (ειδικευμένους και ειδικευόμενους) όταν 122 είναι γιατροί Κ.Υ. και Π.Ι. Ετσι εμφανίζει αναλογία 0,95 γιατρών ανά κλίνη ενώ η πραγματική αναλογία είναι 0,77. Το λάθος αυτό, αν αναλυθεί σε όλη τη χώρα, θα δείξει με σαφήνεια ότι ο αριθμός των γιατρών είναι σαφώς ανεπαρκής για να καλύψει τόσο τις σημερινές 35.000 κλίνες όσο και τις μελλοντικά μειωμένες κλίνες. Αναρωτιέται κανείς αν ένας τόσο απλός υπολογισμός απλώς ξέφυγε από τους τεχνοκράτες του υπουργείου ή αν πρόκειται για σκοπιμότητα.
Αλλο λάθος εμφανίζεται στον υπολογισμό της πληρότητας των νοσοκομείων (σ.σ. αναφέρει παράδειγμα).
Για άλλη μία φορά σχεδιάζονται αλλαγές από τεχνοκράτες που έρχονται να αναλύσουν την υπάρχουσα κατάσταση με λάθος τρόπο και χωρίς να γνωρίζουν την καθημερινή πραγματικότητα. Κανείς δεν είναι εναντίον του εξορθολογισμού των δαπανών.
Για παράδειγμα, αν μειωθεί η γραφειοκρατία στη διοίκηση των νοσοκομείων, θα μπορούσαν να απελευθερωθούν χιλιάδες υπάλληλοι που θα στελέχωναν τις κλινικές με γραμματείς, τραυματιοφορείς, βοηθητικό προσωπικό κ.λπ. Οι υπηρεσίες των ανθρώπων αυτών θα μείωναν το φόρτο εργασίας των γιατρών και νοσηλευτών, οι οποίοι με τη σειρά τους θα μπορούσαν να ασχοληθούν για περισσότερο χρόνο με τους ασθενείς τους. Στα περισσότερα νοσοκομεία σήμερα γιατροί και νοσηλευτές κάνουν ένα σωρό πράγματα εκτός από το να ασχολούνται με τους ασθενείς, π.χ. καθαριότητα χώρων, μεταφορά ασθενών, δειγμάτων, εξετάσεων, βεβαιώσεις επί βεβαιώσεων, διαγωνισμοί, γραφειοκρατία κ.λπ. Η γραφειοκρατία πρέπει να μειωθεί δραστικά και να υποστηριχτεί το δίπολο γιατρός-νοσηλευτής ώστε τελικά να πετύχουμε καλύτερη φροντίδα για τον ασθενή. Το παρόν σχέδιο του υπουργείου κινείται δυστυχώς προς την αντίθετη κατεύθυνση. Δυστυχώς, η "επιτροπή σοφών" του υπουργείου δεν ανέδειξε αρκετή από τη σοφία της.
Η προσπάθεια που καταβάλλει το υπουργείο για μείωση των δαπανών δεν θα αποφέρει κανέναν καρπό με την προχειρότητα που επιχειρείται. Αντίθετα, θα δημιουργήσει μεγαλύτερα προβλήματα».
Κώστας Στυλιανού 

«Δύο οφθαλμίατροι στο Κιλκίς» 

«Στον πίνακα 5 αναφέρονται ως υπηρετούντες οφθαλμίατροι στο Νοσοκομείο Κιλκίς 7 γιατροί τη στιγμή που υπάρχουν 2 ειδικοί και 2 ειδικευόμενοι οφθαλμίατροι. Μάλλον ο συντάκτης έχει αστιγματισμό και μπέρδεψε το 2 με το 7...».
Χρήστος Σ. 

Πηγή: enet.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλούνται όσοι έχουν απωθημένα με τους Δημόσιους Φορείς, να μην αναρτούν σχόλια εδώ.